Thailand är underbart, även när det regnar


Hej Östersund, hej mamma och pappa, hej älskade vänner och hej främling. 
Thailandlivet är upp och ner, men mest upp. Och just nu är det på topp igen, även fast en trygghet åkte ifrån. Ni vet när man är med sin familj hela tiden, så blir man less ibland. Och så är det även med min Thailandfamilj. Ibland lessnar vi på varandra och då är det underbart att gå iväg ett tag och umgås med någon annan, någon man egentligen inte känner. Prata om allt möjligt eller bara sitta tysta och ha varandras närhet. Har även träffat på Miccan och Elin, två härliga tjejer från Kalmar. Fyllda med energi och glädje, vilket är underbart. Dom kom med öppna armar och fick en att känna sig som en i gänget direkt haha. Så ikväll blir det middagsdejt med dom två. 

Inatt vaknade vi flera gånger av att det regnade hur mycket som helst. Det var som en flodvåg kom från himlen, rätt obehagligt mycket faktiskt. När vi vaknade regnade det fortfarande och vi som hade planerat att fara till koh Tao idag var lite oroliga pga vågorna. Slutade med att dom blev tvungen att ställa in båtarna och vi tog in på hostel i närheten. Ett killgäng till Miccan och Elin hade åkt under morgonen och dom förklarade att det hade varit hemskt. Nästan alla hade grinat och trott dom skulle dö. Haha så vi är glada att vi stannade en natt extra och hoppas vi kan åka imorgon. 

Men trots moln och dåligt väder så har dagen varit toppen, jag har shoppat som bara den och ätit hela tiden haha. Nu ska jag gå och umgås med rökarna på uteplatsen haha. Ska övertala dom att spela kort! 

Och nej, det här är ett stycke ur min dagbok så jag har inte kollat igenom stavning eller vad fan jag skrivit. Skrev på känsla vetni. Puss. Saknar lite snö nu faktiskt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder frÂn Wallpapers Wide