Min första egna lägenhet


För en vecka sedan(?) frågade min jobbarkompis Johannes mig om jag inte var sugen på att flytta hemifrån nu när hans tjej skulle hyra ut sin lägenhet. 

Och bangbom sa det. Hon hörde av sig till mig, jag fick komma och se lägenheten, jag blev förälskad i den och nu sitter jag här och ska snart bli ägare till den? Jag? Wtf!?. I helgen skriver jag på papperna. För två veckor sedan hade jag inte ens en tanke på flytta hemifrån (la inte ens energin på tanken då det typ är omöjligt att få tag på lägenheter?) och nu sitter jag här, med en lägenhet 1 månad bort och är mer taggad en någonsin. Sjukt.

Åh har så mkt att se framemot, vilket är så viktigt för mig. Vill alltid "växa" och komma framåt i livet, aldrig stå kvar på samma ruta. Åh tänkAdvent, julafton, nyår, 1 januari inflyttning lägenheten, 2 januari Thailand i en månad, 10 februari maxskola i Stockholm, 17 mars jag fyller 20. Alltså bra början på nästa år!! 

Kommentarer
Postat av: Maria

Ägare på den? Du har alltså köpt den? Hur mycket kostade den?

Svar: Jag kommer inte äga den ordagrant, jag hyr den i andra hand, så jag hyr den för 4500kr i månaden.
Amanda

2015-11-27 @ 16:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder frÂn Wallpapers Wide