Meningen med livet

Idag: • Jag har fortfarande inte fått min jacka • Fick panik på lektionen och åkte hem i några timmar för att sedan återvända tillbaka till skolan • Dagen har varit lång • Läxförhöret har gått piss • och ja, idag har jag gråtit pga att jag upptäckt att livet är meningslöst • Wow vad negativ jag är nu. Visst jag skrattar och ler, har kul på skolan och umgås med vännerna. Jag älskar mitt liv men jag får samtidigt ångest och panik över livet. För egentligen så går livet ut på att få bra betyg, så du kan få ett jobb, så du kan tjänar pengar och sedan dör du. Det är helt meningslöst. Usch får typ damp och panik. Det är inte vad jag vill göra med mitt liv!!!
 
Där fick ni er en tankeställare, ha det bra. PUSS

Kommentarer
Postat av: Eveee

Men Amanda. Livet handlar inte om betyg eller pengar. Livet handlar om att DU ska göra DITT liv meningsfullt och fylla DITT liv med allt som DU vill och som gör DIG lycklig.

2014-12-03 @ 00:18:27
Postat av: Anonym

Den där tanken har jag nu haft i några år, får lika mycket ångest varje gång jag tänker på det. Speciellt nu när man har gått ut skolan och måste jobba så känns allt så meningslöst

2014-12-03 @ 04:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder frÂn Wallpapers Wide