Stockholmsresan 2013

Vilken resa, vilken tripp.
 
Det går inte förklara vilka härliga upplevelser jag upplevt på denna tur, tårar som fallit och ren lycka. Att redan första kvällen åka till Idolplatsen och se Matilda sjunga, se henne göra det hon älskar och se hennes dröm bli sann, gjorde våran tripp perfekt. Själv kunde jag knappt förstå att det verkligen var/är hon på scenen, känns snäppet overkligt att vårat lilla dampbarn står där. Jag är fortfarande i chock, jag är så otroligt glad för hennes skull att hon verkligen få göra det hon älskar. Att även se på henne med Ellenor, Olle, Joline, Lina och Julia gjorde hela saken även hundra gånger roligare. Så där satt vi medans dom som jobba för Idol skakade igår oss med att klappa händerna, köra "Andra sidan är ni klara, Jajamensan dattas bara". 
 
När hon gick vidare följde vi med Matildas släkt till ett hotell och firade med Cola och skratt, sedan rörde sig jag, Olle och Ellenor hemåt till Täby för att sova. Kom hem klockan 02.00 efter många om och men, så vi var helt slut. 
 
Fredagen skulle bli en hel dag med shopping men slutade i en hel dag med mat, tror vi alla köpa mat flera gånger på ett och samma ställa. Vi älskar mat. Sedan åka jag för att hitta Malin, hon hade kommit med bussen och lyckats virra bort sig innan hon ens hoppat av. Så att leta henne bland alla miljoner människor på T-Centralen var inte det lättaste, när vi väl fann varandra så åkte vi hem till Täby för att göra oss redo för kvällen. Stress, stress och mer stress blev det sedan för mig att hinna till Idol studion igen tillsammans med gänget innan klockan slog 8. Men haha vi lyckades precis hinna in, vilket var en jävla tur. 
 
Väl inne på idol spreds det sån otrolig lycka när Matilda gick vidare till dom sista tolv, kramar, pussar och skratt. Blandade känslor mellan tårar och skratt. Vi stod och hoppade, upp och ner. 
 
Senare på kvällen när vi var tvungen att lämna så åkte vi in till stan, tog oss en fika. Eftersom allt var stängt pga att det var så sent så fann vi bara ett ställe som var snällt nog att hålla öppet lite längre. Sedan rörde vi oss hemåt än en gång för att sova. 
 
Lördagen blev sagt som gjort en hel shopping dag. Åh vilken toppen dag det var, jag hittade miljoner kläder men fann mig ett par skor, ett par AIR MAX. Så pengarna försvann på dom istället för på kläder. Shopping, Shopping och mer shopping blev det och sedan blev det mysmiddag hemma i Täby, vi tände ljus, köpte med godsaker och satt och pratade. Tillslut somnade Malin i min famn och det var ett tecken på att kvällen var slut. 
 
Sista dagen städade vi ur vårat rum, tog bussen in till stan och sedan lämnade vi av Malin på busshållplatsen. Min älskade Malino. Jag hade skippat sminket och var rätt så skönt klädd för en söndag och märkte sedan efteråt att i Stockholm är det miljon människor ute på stan även på söndag, så det vart ju lyckat haha. Sedan fortsatte vi mot Matilda, letade lite här och var innan vi hittade Idolernas hotell. Så vi fick se hennes hotell. Hon presenterade oss för några av dom andra deltagarna, helt sjuk vad rar alla var. Sedan gjorde vi det vi är bäst på dampade, skrattade och gick på donken och köpte mat. Spenderade hela dagen tillsammans med henne innan vi sedan var tvungen att säga adjö för vi skulle på flyget. Känns konstigt att inte se Matilda varje dag på skolan nu när hon kommer vara i Stockholm ända tills hon "åker ut/vinner".. Så vi lyckades ta oss ut till arlanda iallafall, allt gick bra och sedan blev det en stunds väntan på flyget. Väl på flyget hade vi damp och gjorde allt i våran makt för att vara störiga (Vad folk verkade tro iallafall), Olle spilde ut kaffe, jag satt och spelade spel och Ellenor hade musik i öronen. 
 
Sedan landade vi hemma, och ja nu är jag hemma efter en fantastisk vecka. Pussar!

Kommentarer
Postat av: sofia

hur gör matilda med skolan, pluggar hon medans eller? (:

Svar: Hon stannar där och får plugg skickat till sig, alla uppgifter och inlämningar osv! :)
Amanda

2013-09-24 @ 16:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder frÂn Wallpapers Wide