Surf-school ATSA

Den 2014-10-31, kl 00:49:00
Filed in 2014s dagar, Resor & Äventyr | Kommentarer: 0
Bland det roligaste jag varit med om. Herregud var kul det var att få lära sig surfa. Från början fick vi lära oss lite trips och trix, sedan fortsatte vi resten av lektionen i havet. Jag tyckte det gick mycket bättre än förväntat. Trodde knappt att jag skulle ta mig upp på brädan men jag lyckades göra det flera gånger. Sedan drog läraren ut mig längre ut och helvete vad det gör ont i armarna efter att man har paddlat på som fan. Både när man ska paddla ut och med vågen. Verkligen något jag rekommenderar alla att göra innan ni dör. För det här är verkligen något jag ska fortsätta med. Hädanefter ska jag åka utomlands där surfandet är en stor del av landet haha.

Ny cyklopet på

Den 2014-10-30, kl 22:02:37
Filed in 2014s dagar, Resor & Äventyr | Kommentarer: 2
Titta, vilken lycka. Slog på stort och köpte mig ett dyrcyklop. Mamma sa "köp dig ett bra med kvalité, annars kan du lika gärna strunta i det". Så sagt som gjort så la jag en del av mina pengar på mitt egna fina cyklop. Och jag är riktigt nöjd. Detta fin fina cyklop ska med på alla mina resor i framtiden.

Den 2014-10-29, kl 21:33:00

Surf school

Den 2014-10-29, kl 21:24:00
Filed in 2014s dagar, Resor & Äventyr | Kommentarer: 1
Idag drog vi ner till stranden och pratade med dom på surf school, så imorgon vid 11-tiden så ska vi gå en grundkurs, vilket är så himla spännande och roligt. Grundkursen består utav 40 minuters genomgång där man får lära sig hur man gör, känna på stilen på land innan man sedan resten av tiden är i vattnet. Är redan supertaggad och har varit det hela dagen(!!). Olyckligtvis så råkade jag få en sten uppkörd i hällen så det gör ont att gå, lite blå haha men vafan det ska inte stoppa mig för morgondagen.

Teneriffa by night

Den 2014-10-29, kl 21:16:13
Filed in 2014s dagar, Resor & Äventyr | Kommentarer: 0
Kvällarna ser dom desamma ut, så orkar inte ta med kameran eller berätta så jättemycket om dom. Men vi drar ut och äter, sedan blir det shopping enda tills fötterna gör jätteont. Just nu är det även en hel del pyntat och folk har börjat klä ut sig till läskiga saker. Vilket är spännande. Sitter just nu i lobbyn och alla anställda på hotellet är utklädda, är asrädd att dom ska komma till mig haha.

The hotel pool

Den 2014-10-28, kl 18:47:24
Filed in 2014s dagar, Resor & Äventyr | Kommentarer: 0
Jag är ju verkligen ingen "pooltjej", tycker havet är tio gånger bättre och prioriterar det i alla lägen. Men som alla vi med småsyskon vet så har dom inte fattat att havet är så mycket bättre. Så efter lunch fick vi ha lite poolhäng så lovisa kunde åka rutschkanan som finns här och dyka från kanten. Idag har inga bilder blivit tagna än eftersom jag lämnade kameran hemma. Men idag blåste det mycket mer vilket var hur fränt som helst eftersom vågorna blev mycket större och havet var fullt av surfare, me like haha. Så extremt synd nu att jag inte fotograferade det men men. I övrigt så har mamma och pappa lovat att vi ska få prova på att surfa i veckan, vi ska vänta tills den blåsigaste dagen bara. Så vågorna blir lite större. Är super taggad, jag vet att det är svårt (Har fått höra), men det hindrar inte mig haha. Imorgon ska det blåsa lite mer så då ska jag ta med mig kameran ner  och försöka ta några bilder på alla surfskolor och surfare som är ute på havet.

Playa de las americas

Den 2014-10-28, kl 18:37:00
Filed in 2014s dagar, Resor & Äventyr | Kommentarer: 0
Första riktiga dagen spenderades på stranden tillsammans med hela familjen. Vattnet var varmt och vågorna små eftersom det inte blåste något alls igår. Det är verkligen riktigt fräscht här, på stranden finns det varken skräp eller ciggareter som det ibland kan vara, så det gör allt såå mycket bättre. Det gillar vi haha.

Flyget

Den 2014-10-28, kl 18:29:47
Filed in 2014s dagar, Resor & Äventyr | Kommentarer: 0
Nämen titta, jag bloggar. Internet här i lobbyn är ju fantastiskt bra, för att vara utomlands liksom. Enda som är lite små segt är väl bilderna när dom ska laddas upp, men det skadar inte att vänta. Här är iallafall livet fantastiskt (som internet i lobbyn alltså haha, allt är fantastiskt). Flygturen tog oss 6 timmar men eftersom jag hade the sims att spela, musik att lyssna på och kort att ta, så flög tiden förbi. När vi landa var det riktigt varmt och strålande sol. Kort därefter landningen hoppade vi på bussen som tog oss till Playa de las americas, där vårt hotell ligger. Vi var framme redan vid 14.00 tiden så vi hann faktiskt med att kolla oss runt på hotellet, stranden och övriga platser innan det blev bedtime. Kram!

Playa de las americas

Den 2014-10-27, kl 23:32:39
Filed in 2014s dagar, Resor & Äventyr | Kommentarer: 0

Livet här i Teneriffa är awesome, haha. Kan verkligen säga att jag har börjat tänka på framtiden, hur jag vill leva och liknande. Och något i stil med utomlands känner jag för haha. Ska försöka slänga in ett inlägg om flygresan och den första dagen imorgon (kan ej lova något). Men här kommer iallafall en liten uppdatering. Det är runt 30 grader varmt, det är riktigt fint här och vågorna är underbara (även fast jag skulle vilja ha dom ännu högre). Nu blir det sängen för en tidig morgon imorgon.

Norwegian, nästa Teneriffa

Den 2014-10-26, kl 08:17:58
Filed in 2014s dagar, Resor & Äventyr | Kommentarer: 0

Då sitter vi äntligen på planet mot Teneriffa och jag är hungrig. Starten var väldigt skakigt, så det var not fun. Men skyller på Norge och alla deras berg. Iallafall så åker vi med Norwegian, vilket är toppen eftersom då finns det wi-fi på planet = man har faktiskt något att göra under de 6 timmar man ska flyga. Kramar.

AirPort Trondheim

Den 2014-10-26, kl 06:56:58

RICA HELL HOTEL

Den 2014-10-25, kl 23:06:29
En bild från tåget. Jag hade ju tänkt mig att vi skulle åka tåg nån timme sen skulle vi vara framme. Men så var inte fallet. Utan vi började med norrtåg nån timme, sedan blev det buss. Efter 40 minuter i buss så hoppade vi på ett nytt tåg som skulle ta oss in till själva Norge. Och nu tänker ni, oj vad segt. Då ska ni bara höra hur det fortsätter haha. Vi hoppar av, går till hotellet och där får vi veta att det var fel hotell. Samma namn men fel plats. Så vi får hoppa på ett nytt tåg, åka till flygplatsen och taddaa där kommer vi äntligen fram till våran slut destination. Efter många om och men så var vi äntligen framme.
Nu är vi iallafall på hotellet och ska snart hoppa i säng. Imorgon blir det en tidig morgon, 04.30 går alarmet. Då blir det den älskade hotellfrukosten innan vi ska gå till flygplatsen. Sen lyfter planet någongång där vid 07.00. Om det blir något tjorv med internet eller liknande så bloggen inte kommer uppdateras under denna vecka, såå vill jag bara önska alla ett superbra lov. Och att ni MÅSTE klä ut er till 110% nu under halloween, missar ju tyvärr den. Men massa pussar och kramar till er alla. Älskar er (Amanda flygrädd, ja. Tar typ farväl, japp hahaha).

16:33

Den 2014-10-25, kl 16:33:00
Filed in 2014s dagar, Resor & Äventyr | Kommentarer: 0

Så idag börjar mitt nästa äventyr. Vid 16.33 åker jag med tåget till Norge för att övernatta där tillsammans med Familjen. Sedan imorgon (Söndag) så flyger vi vidare till Teneriffa, vilket känns grymt. Var ett tag sedan jag åkte med familjen nu, känns det som. Så detta blir spännande haha. Nerråå haha.

DRÖMBILEN

Den 2014-10-25, kl 16:15:00
Filed in 2014s dagar | Kommentarer: 0

... och nu är den min. Min, min, min. Bara Min. Min alldeles egna mini cooper. Jag är så otroligt lycklig. Vet knappt vad jag ska säga. I fredas for jag och pappa till bilaffären och det slutade med att jag och min bilförsäljare Björn skakad hand. Och wwiipppss så var bilen mig. Plus en biobiljett. Jag var så glad efteråt att jag skakade när jag skulle berätta för Johannes, mina närmsta och alla andra. På instagram kunde jag knappt skriva (Syns på texten) för jag var så exalterad. Haha är iallafall överlycklig. Längtar tills snön kommer så jag kan åka till Åre med den så ofta jag bara kan iiih.

PUBLIC ICON UF

Den 2014-10-23, kl 18:45:20
Filed in 2014s dagar | Kommentarer: 0
Public Icon UF, det är namnet på vårt nystartade UF-företag som jag (Amanda Blomqvist), Max Gundt, Olle Nordin och Ellenor Andersson har nu startat. Det är än så länge väldigt nystartat så varken vår twitter och instagram är för tillfället ej igång än, samt bilderna är tillfälliga.

Vad gör vi:
Vi är en reklambyrå som lägger stort fokus på uf-företagare men även andra företagare runt om i Jämtlands län (Finns det folk utanför, så ställer vi självklart upp). Vi hjälper till att skapa reklamfilmer, logotyper, broschyrer, porträttfotograferingar och massa annat som ert företag behöver hjälp med inom media. Eftersom vi lägger stort fokus på ungdomar och deras uf-företag så har vi också låga priser.

Såklart finns vi även där för er icke företagare också. Vi håller nämligen i fotograferingar av olika typer: Barnfotograferingar, porträttfotograferingar, familjefotograferingar osv. Tex nu till jul. Varför inte bli fotograferad och skapa årets julkort?. Eller varför inte födelsedagskort, eller likande. Vi finns till er tjänst. Vad ni vill ha, fixar vi.

Facebooksida:
Vi har ju som det flesta andra såklart en facebooksida, så ni lätt och enkelt kan höra av er till oss samt få information snabbt. Så gå gärna in och gilla den, KLICKA HÄR.
Samt så skulle det vara jättekul om ni kunde fylla i en marknadsundersökning som vi har lagt ut, KLICKA HÄR
Skulle vara jättesnällt om ni tog er tiden att gå in och gilla samt svara på frågorna, skulle gå på bara några få minuter. Bamsekramar från Amanda.

Hjortron

Den 2014-10-23, kl 18:15:00
Filed in 2014s dagar | Kommentarer: 0

Idag har jag jobbat hårt för att bli klar med alla uppgifter innan lovet och bara slutet kvar på den sista nu. Har även jobba på med mitt uf-företag som jag har med 3 av mina närmsta. Public Icon UF heter vi, mer om det snart Övrigt idag då. Vi pratade lite om glögg i klassen idag och jag är ju helt förälskad i hjortronglögg. Så till min stora förvåning kom Olle och Max upp med denna efter dom hade varit på Ica medans jag satt kvar och jobbade. Super gulligt enligt mig. Sedan gick vi på kick offen för uf-företagen, innan vi for hemåt.

Sitter nu här hemma och ska skriva klart uppgiften, sedan tar jag äntligen lov. Nämligen ingen skola imorgon om man blir klar med uppgiften idag.