PHUKET


Då fortsätter jag på Thailand äventyret. För 500kr tog vi flyget från Bangkok till Phuket. Att åka med thailändskt flygbolag var jag först orolig som bara den över (flygrädd? Ja), men det visade sig att dom var 100 gånger säkrare än allt annat jag åkt. Dom var så noga med allt och kontrollerade allt minst 4 gånger om och om igen, så flygrädda jag kände mig riktigt trygg. 

Under natten kom vi fram till Phuket och tog sedan taxi till någon del av Phuket. Sedan gick vi från hotell till hotell och försökte hitta ett boende men alla var fulla. Tillslut hittade vi ett rum som vi tryckte in oss i.



Phuket var ett mysig och trygg ställe. Vi spenderade dagarna med att sola och bada. Tänkte åka på "tigergrej" men insåg att det var förmycket djurplågeri. Så under hela resans gång avstod vi från allt som hade med elefanter och tigrar osv att göra, så därför kommer ni inte få några sånna bilder eller berättelser. 


Ett enormt bra tips jag kan ge er är att äta Kyckling Phangan, alltså det var så otroligt gott. Jag saknar redan den maten. Dock är det väldigt starkt, så be om att inte få det så starkt Haha.
I Thailand är det typ nästan bara kvinnor i köken. Känns som det är fler män som är kockar i Sverige?. Där typ enbart kvinnor!


En kväll blev det utgång och jag hade såå kul. Utgångar utomlands är så mycket häftigare än att gå ut här i Östersund. Det är mäktiga byggnader, hög musik och hur mkt people som helst. Så tips tips att åka till bargatan i Phuket (vilken del av phuket minns jag ej). 


Köp INTE denna fanta eller någon dricka överhuvudtaget. Alla drickor är så otroligt söta här och drickan på bilden smakar förjävligt haha. Sprite funkar och Cola smakar hyfsat lika. Men allt annat är bara att lägga ner samma med juice haha.



Vi stannade i Phuket i två dagar (om jag inte minns fel) och sista dagen så kom en energifylld Sandra. Åh vad kul det var att träffa henne. Vi smugglade in henne på vårt rum och den natten sov vi fyra personer i en dubbelsäng. Trångt? Rätt så, men det funka.

Dagen efter åkte vi en bra bit med en pimpad tuktuk för att då var det dags att byta ö. Denna gång rörde vi oss mot Phi Phi Island. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder frÂn Wallpapers Wide