3 sätt att bli frisk snabbare på?

Eftersom jag infirade våren lite förtidigt så ligger jag nu här i sängen med otroligt ont i halsen. Känns detta kul? Nej det suger. Men eftersom jag är så positiv av mig så tänker jag göra det bästa av situationen. Igår gjorde jag något fult och försökte googla fram mina svar, i detta fall "Hur blir man frisk snabbare?". Google var inte till så stor hjälp men fick fram några saker som jag testade haha. Orkade inte prova allt, så jag gjorde några. Dock märker jag såhär i efterhand att jag gjorde om alla tipsen till mina egna ideér..
Okej, google gav mig tips att (1.) dricka té med honung i, (2.) Äta varmsoppa och att (3.) apelsin skulle vara bra för halsen. 
1. Så jag provade det här med té. Eftersom jag inte rikigt tycker om denna meningslösa dryck så var det inte så lätt att dricka den. Men jag gjorde det, dock hade jag ingen honung så fick skippa den delen. Efter detta blev faktiskt halsen en aning snällare men det var inte så att halsen blev helt bra.
2. Jag gick över till tips två som var varmsoppa. Jo nu tänker ni, Amanda det där är nudlar och ja jag vet. Min förklaring till denna är: Jag råkade ta förlite vatten och förmycket nudlar. Men eftersom jag är så fail så råkade jag koka dom lite förlänge vilket ledde till en soppa kan man ju säga.. Dock åt jag aldrig upp detta. Så ja..
3. Efter jag läste att apelsin skulle vara bra för halsen (Vilket kan vara en stor myt?) så öppnades en helt ny värld för mig. Jag älskar nämligen apelsiner och apelsinjuice, så jag tänkte då att jag kunde väl även dricka jucie för att bli bättre? Dock så märkte jag att det var väldigt starkt för halsen.. Det gör ju fan ont att dricka apelsinjucie. Så tog fram tropisk juice som var helt perfekt. Efteråt så blev det inte alls så mycket bättre, så måste tyvärr dissa denna idé.
 
Nå nu såhär i efterhand kan jag ju säga att min hals är lite bättre än när jag började. Men jag tipsar nog om att köra på det gamla och hedliga tétipset. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

snälla rara du det stavas google

Svar: Åh tack du glada människa (haha) att du la märket till det. Tack, det slant lite i stavningen där, sådär nu är det problem du la märket till ändrat. Hoppas du inte får problem på/med något annat. Kraaaam!
Amanda

2013-03-25 @ 12:26:21
Postat av: Anonym

Vad för typ av killar faller du för? Vilka tycker du om? Förstår du?

Svar: Killar jag faller för, är dom som är: Spontana, tränar, kan vara söt mot en även fast den är runt sina vänner, gör att man känner sig speciell, har dom där fina ögonen, det där leendet, får mig att skratta och ja som får mig att känna mig trygg och lycklig. Lät detta fjantigt nu? Haha men det är väl en sån kille jag fastnar för.
Amanda

2013-03-25 @ 18:41:19
Postat av: Anonym

Har du lätt att bli kär, kan du bli kär i någon om dom bara ger komplimanger till dig?

Svar: Helt ärligt så har jag extremt svårt att bli kär i någon. Om nån skulle börja hela samtalet med massa komplimanger eller efter man pratat några dagar skulle jag nog bara bli obekväm. Det jag vill komma fram till är att jag har inte lätt att bli kär. Man kan tycka om någon men det är inte samma sak som att vara kär. Fattar duuuöö? haha
Amanda

2013-03-25 @ 18:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder frÂn Wallpapers Wide