En pizza gör dig inte tjock. En sallad gör dig inte smal. En veckas styrketräning gör dig inte till fitness.

Okej, ett inlägg om träning. Jag är ju inte precis proffs på
det här så jag vill inte att ni tror att jag gör ett inlägg och tror att jag kan allt.
 
Träning:
Jag brukar träna 2 gånger i veckan, om jag har orken till det. Har varit sjuk nu så har inte riktigt kunnat gått till gymmet. Men annars försöker jag hinna med att gymma 2 gånger i veckan tillsammans med Matilda. Sen har jag ett hemmagym som jag brukar gå till när Matilda inte kan gymma för hon har fotboll/jobb eller för att jag bara känner för det. 

Vad gör vi där?
Vi brukar köra en kvarts/halvtimmes uppvärmning på rullbandet, springa lite. Sedan kör vi mage, rumpa, lår osv.Vi brukar inte köra maskinerna så mycket, utan får våran "insperation" av apparna: Ändå workout, ben workout, ab workout, Träningspass. Många tycker dom inte funkar, men skulle själv säga att dom funkar perfekt, använder dom varje gång jag gymmar. Passen vi kör tillsammans brukar vara i en timme eller mer. 
 
Hur jag äter:
Haha jag har en liten mage, kan jag bröja med att säga. Jag blir mätt fort. Jag bryr mig faktiskt väldigt lite om vad jag äter, jag anser att jag kan äta på bäst fan jag vill. Jag blir inte tjock av att äta onyttigt och blir inte smal av att äta nyttigt. Så jag kan inte ge er något speicellt tips på vad ni ska äta, eftersom jag tycker att man ska äta det man tycker om. Om du så gärna vill äta på sibylla, haha gör det. Du blir inte tjock av att äta där en gång. 
Men om ni vill ha ett bättre svar, på exakt vad jag äter. Kan ni ju lägga en till kommentar?
 
Motivation: 
Haha min pappa tränar ofta, han är träningnarkoman typ haha. Han tävlar lite här och där, överallt. Och min mamma har varit friidrottare men la ner när jag kom, nu är hon friidrottstränare. Med det vill jag säga att det är dom som hela tiden motiverar mig att träna, ger mig tips på vad jag ska träna och hur. Haha jag suger på att förklara, hoppas ni fattar. Sen är väl tumblr den största motivationen, bilderna där gör ju att man bara sucktar efter att ha kropparna som syns där. Vill ni ha motivation, skaffa er ett tumblr konto haha. 
 

Kommentarer
Postat av: a lva

ge några tips på tumblr's :) jättekul med sånna här inlägg!

Svar: Åh tack, visst kommer inom kort. Nytt träningsinlägg kommer då!
Amanda

2013-04-14 @ 19:34:28
URL: http://alvanylander.blogg.se
Postat av: Anonym

Kan du inte berätta om vad du äter, hur mycket och hur ofta du äter på en dag t.ex? :)

Svar: Visst, kommer inom kort! :)
Amanda

2013-04-15 @ 17:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder frÂn Wallpapers Wide