Jag klarar av vadsomhelst, även fast det tar imot!


Detta är ett väldigt seriöst inlägg som jag har orkat gjort...
Det är inte godisarna på bilden, hittade inte dom riktiga!



Jag har inte ätit det på 5 år. Första gången jag åt det var jag 10
, jag satt i bilen påväg till våran studa. Vi stannade för att tanka.. Det var då vi köpte det. Det var en vit påse med flera färgglada godisar på. Vi köpte en var, jag och Jonathan. Påvägen till stugan åt jag upp min, allt var slut. Min kropp var normal. Nästa dag var jag trött, jag sov. Min mage gjorde ont. Mamma försökte väcka mig men jag orkade inte vara vaken. Jag vaknade upp vid lunch tid av att mamma och mormor hade ordnat mat åt mig. Men jag var inte hungrig och varje gång jag försökte äta gjorde det ont i magen. Jag låg på kökssoffan inne i köket och sov. Jag blev väckt igen vid middagstid men den gången av pappa, han sa då att jag var tvungen att äta. Jag satte mig upp och kände hur hela huvudet var tungt, magen gjorde ont och att jag var mätt utan att jag änns hade rört maten. Jag tog en sked och sa något som "Jag ska bara lägga mig ner en liten stund". Sen somnade jag igen. En än gång väcktes jag, men det här gången av en massa röster. Mormor och morfar hade fått främande i deras stuga, morfar satt och klappade på min fot, dom satt och prata om att jag bara sov. I 3 dagar var det så, jag åt inte på 3 dagar. Det ända jag gjorde var att sova och bli väckt. Vid tredje dagen tog pappa mig till sjukhuset, Vi åkte fram och tillbaka flera gånger innan dom bestämde sig för att låta mig stanna där och kolla om det var något. Jag fick ligga i en stor vit säng. Pappa satte igång fotboll och en sjuksyster kom in, hon frågade om jag ville ha vatten, mjölk eller saft. Det ända svar hon då fick av mig var, jag vill inte ha något. Då lämnade hon rummet och kom tillbaka 5 minuter senare med ett glas saft. Hon sa åt mig att dricka lite, jag drack lite och sen gick hon, då ställde jag ner glaset igen. Senare samma kväll satte dom i dropp. Jag låg kvar där över natten. nästa dag var jag mer pigg, jag kunde gå utan att känna att jag var tvungen att sätta mig ner. En docktor kom och prata med mig, det ända jag fick som läxa var att drick tre st MER (Små festisar). När vi kom tillbaka till stugan sprang jag runt, lekte med alla och allt var bra. Men det var ett problem kvar, jag hade bara lyckas dricka upp en halv mer festis. Mot middagen hittade man mig liggades på soffan igen, jag sov. men piggare än förut... efter några dagar var jag helt återställd, jag mådde bra och har aldrig mått sådär nån fler gång, aldrig!


Nu efter 5 år så gjorde jag samma misstag. För två dagar sedan. Jag kände igen påsen, jag visste att jag själv hade sagt till pappa att det kunde ha varit dom jag blev sjuk av, men ingen trodde riktigt på att det kunde vara det. men för två dagar sedan blev jag bjuden. Jag tänkte inte på så mkkt vad som hände för flera år sedan. Visst var det i bakhuvudet men inget som jag verkligen trodde skulle bli ett problem. 5 minuter efter att jag svalt godisen ser jag prickar på min hand. Jag nämner det till Ellenor och hon undrade om jag var allergisk mot något, men nej. 2 minuter senare har båda fötterna, lite upp mot benen, lite på armarna och mkt lite på magen där hade jag fått prickar med... Ingen trötthet eller ont i magen, men prickar som kliar. 


(Jag) - "Pappa när det här har försvunnit kan vi inte köpa sånna godisar och verkligen kolla om det är dom jag är inte tål?"
(Pappa) - "Du menar att du ska äta dom?"
(Jag) - Aa
(pappa) - Nej aldrig, det ska man inte göra. det är ju bra dumt!"
(Jag) - haha okej!



Dramatiskt vah, jag såg på en film på 1:an och var tvungen att skriva den här texten lite mer dramatisk än att bara skriva förkortning av allt, blev rätt bra ändå! 

Kommentarer
Postat av: FOTOSTYLE - Sofia Hjort

Men gud, var det sant eller påhittat haha?:o

2011-05-28 @ 22:38:39
URL: http://fotostyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder frÂn Wallpapers Wide