Leva i Spanien?

Under veckan som gått har jag suttit i skype-intervjuer/telefonintervjuer för 2 jobb i Barcelona och 1 jobb i Marbella, Spanien. Har varit så otroligt nervös för intervjuerna att när det väl var dags insåg jag, "Vadå, jag kan inte göra annat än att vara helt mig själv?". Så det var jag och det gick faktiskt riktigt bra. Dom jag pratade med var väldigt varma personer och det kändes väldigt tryggt, vilken är ett gott tecken. 
 
Nu sitter jag här, några dagar senare och har fått 3 jobberbjudanden(!!). Blev verkligen hur glad som helst och hoppade upp och ner i sängen. Ringde mamma och pappa och skrek ut att jag fått jobben. Samtidigt blev jag rädd, rädd för att nu blev allt på riktigt. Nu blev allt så stort, nu ska lilla jag? Amanda från Marieby kanske flytta till ett helt annat land? Jag? Det går väl inte? Mamma, pappa, Jonathan, Lovisa, Dino och vännerna är ju här i Östersund? Mitt liv är ju i Östersund? Kan man bara lämna det sådär? Tänk om jag kommer sakna alla förmycket?. Och förutom sånna tankar så kommer tankar om att jag skulle sitta själv i en mörk lägenhet mitt i natten, skrikgrina efter mamma och pappa medans tjurvar och mördare skulle springa runt utanför min lägenheten i barcelona/marbella upp. Ja, helt enkelt tankar som skrämmer skiten ur mig haha. 
 
Samtidigt så gick jag med i olika grupper på facebook, läste artiklar/texter skrivna av folk som berättade hur det var att leva i Spanien. Jag kunde se fantastiska bilder och läsa/hörde överallt "Jag fastnade verkligen här!". Även några bloggare jag följer/följt bor och lever på ställen i Spanien och enligt dom så är det de bästa dom gjort. 
 
Så jag tänkte då att jag skulle söka runt efter lägenheter lite överallt för att se ifall jag skulle vilja ta ett av jobben så skulle jag ha den möjligheten. Och gud vilken bra hjälp jag fått, några få från Barcelona och Marbella har faktiskt skrivit till mig, tipsat om lägenheter, frågat mig vad jag ska göra där osv. Sen när jag frågat dom vad dom tycker om landet/platsen, så har ALLA svarat "Jag är helt förälskad i landet, man kan verkligen säga att jag fastna här".
 
 
Det som motiverar mig som mest just nu är att jag vet att om jag skulle välja att göra det här, så skulle det bli en av mina största äventyr hittils.  
 
Kommer troligen mer uppdatering om Spanien och vad jag väljer att göra framåt. Men tills dess skulle jag hemskt gärna vilja höra från er. Har ni varit i Spanien någon gång? Varit där en längre tid, bott, pluggat eller jobbat där? Vad tycker ni om landet? Berätta allt!!! Vill verkligen veta allt ni har att säga om Barcelona/Marbella om ni själv har pluggat/jobbat/bott där eller varit där en längre tid. Bara att maila mig: [email protected] eller skriva en kommentar. 
 
Vet inte hur bra det här inlägget vart då jag håller på att somna samtidigt som jag skriver, men ni förstår haha. Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder frÂn Wallpapers Wide