Svar på kommentar - Linje Estet media

Fråga:
Kan inte du berätta lite om din linje? 
Om det är mycket plugg eller om det är som att gå om nian..? vad brukar ni ha för läxor i alla olika ämnen och vad får ni göra på lektionerna? vad får ni göra för fotouppgifter och hur ditt schema ser ut :)
Svar: Hejsan, klart jag kan svara på denna fråga.
Jag går ju för er som inte vet i Estet Media på Wargentin skolan i Östersund.
 
Eftersom du undrade lite mer om plugget så tänkte jag börja berätta lite om det. 
 
Plugg:
Nu har jag gått i snart ett halv år i Estet Media och jag trivs mer för varje dag. Jag har hittils haft ca 4 prov, ett matte prov, samhälles prov, engelska prov och natur prov. Hoppas jag inte glömt något. Eftersom jag har det ganska lätt för plugg så gör jag klart mitt plugg rätt så fort så jag har aldrigt kännt att vi har mycket plugg. Ibland kan det bli sådär att man börjar tänka "Men va? Är ni helt säker på att vi inte har något plugg alls denna vecka?" och sen en annan vecka kan det vara kanske några uppgifter man ska göra eller inlämningar som ska in. Nu när det snart är jul kommer det komma rätt så mycket plugg, men det är hittils inte jobbigt (Enligt mig hehe). Just nu har vi 2 prov nästa vecka och om 2 veckor har vi ett samhällsprov, två bokresentioner som ska lämnas in och ett tränings schema. Vi får väldigt lång tid på oss att göra grejerna så man är oftast klar en vecka tidigare. 
 
Vi har läxor i alla ämnen, men det är aldrig så att dom kastar 25 läxor på oss så vi inte får någon liv. 
 
Fotouppgifter:
Första året kan man säga att man får prova på allt. Vi har haft radio, filminspelning, fotografering hittils och mer kommer. Sedan i tvåan kan vi välja något som vi vill inrikta oss på. 
 
Schema på ett ungefär:
Jag har valt till språk och då börjar jag på tisdagar och fredagar klockan 08.15 medans dom andra i min klass börjar klockan 09.55 (Om jag inte har fel). Alla som inte har språk börjar runt 9 tiden varje dag förutom måndagar då vi börjar klockan 11.35 och torsdagar då vi börjar 08.15. Vi slutar från 16.15 till 14.00 på ett ungefär.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad ska du inrikta dig på och vad ska och vill du göra med ditt liv när du går ut?

2013-01-07 @ 13:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder frÂn Wallpapers Wide