Branden i Namn, Östersund.


Bilderna är tagna av: Amanda Blomqvist (Jag.)
Mamma skjutsade hem mig & min bror från skolan idag efter en hel dag i fjällen med skolan. Påvägen hem ser vi från bron att det kommer riktigt mycket rök från något på andra sidan, först trodde vi att det var nån som brände massa skräp, pinnar & sånt men ju närmre vi kom andra sidan så upptäckte vi alla att det var ett hus som stod i lågor. Mamma började säga att att det var tragiskt & hur synd hon tyckte om dom som bodde i huset, Jonathan började oroa sig att det var hans kompis hus & jag fick riktigt ont i magen. Hela huset stod i lågor & såg inte ut som att det skulle gå och rädda. Tycker sånt här är så himla tragiskt, tänk alla saker, tänk om nån var där inne? Man får upp så många frågor i huvudet som man inte kan få svar på. Jag får lite ont i magen av tanken att jag tog kort på detta (men jag höll samtidigt i kameran) men vi åkte snabbt förbi så det var verkligen inte lätt att ta kort, man får ont i magen av tanken att man inte kan göra något verkligen inget. Jag hoppas att dom som äger huset fick ut det viktigaste & att alla klarade sig utan skador.

UPPDATERING: Fick veta att ingen kom till skada, som tur var. Dock började det brinna i ett garage och sedan tog det eld i huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder frÂn Wallpapers Wide